Dia a dia

Trobada europea de mentoria social

POTENCIEM HABILITATS, FEM XARXA! Amb aquest lema, la Coordinadora Mentoria per a la inclusió convoca la primera trobada de mentores i mentors que es fa a Europa. Amb aquesta trobada es vol reconèixer a les mentores i mentors el seu rol com a voluntaris que ajuden a fer camí a persones en risc d’exclusió social. Al mateix temps, es farà visible la mentoria social a la societat.

Potenciem habilitats serà una trobada de formació, amb tallers per aprendre i potenciar les habilitats i competències necessàries per fer de mentors, i específicament en els àmbits de la comunicació interpersonal, de les competències bàsiques per l’ocupabilitat i del  coneixement dels mentorats.

Fem xarxa serà un intercanvi amb diferents organitzacions d’altres països europeus que ens presentaran els seus projectes i bones pràctiques.

09:30 h. Inauguració

10:00 h. Conferència plenària:  Sobre vincles i identitats. Reflexions des de la ètica per Begoña Román. Professora d’ètica de la Universitat de Barcelona. Presidenta del Comitè d’Ètica dels Serveis Socials de Catalunya.

11:00 h. Tallers simultanis pels mentors:

• ”Desenvolupar les habilitats comunicatives” per Roser Claramunt. Psicòloga Coach. Fundadora de Kaizen Singular.
  • ”Desenvolupar competències en clau d’empleabilitat per Mercè Jariot. Doctora en Pedagogia,  Professora i Investigadora a la Universitat Autònoma de Barcelona
  • “Eines per a la intervenció socioeducativa amb adolescents” per  Jaume Funes. Psicòleg. Educador. Periodista.

11:00 h. Taller pels educadors:

“La formació dels mentors: com desenvolupar les habilitats de comunicació interpersonal dels mentors?” per Val Barritt. Head of Training and Quality Assurance. Mentoring & Befriending Foundation.

13:00 h. Brunch (esmorzar-dinar)

14:30 h. Tallers simultanis d’intercanvi:

• Lis Birath, de Mitt Liv, empresa social:  “Mitt Livs Chans, projecte de mentoria per a l’orientació i inserció laboral”
  • Marie-Amiée Menuet, de l’Associació Parrains Par’Mille: “Mentoria de proximitat per a infants”
  • Aurora Corona, de Fundación ADSIS: “Proyecto Enlace, preparació per la vida  independent per a adolescents i joves”
  • Adrian Stapleton i Warren Williams, de Community Change Foundation: “Mentoria per abordar conductes de risc: bandes, drogues… a Manchester”

16:30 h. Cloenda

Informació general

• Lloc:  Palau Macaya Obra Social”La Caixa”.  Pg. de Sant Joan, 108. Barcelona

Metro Verdaguer L. 4 i 5

Autobusos Línies H8, H10, 19, 33, 34, 50, 55 i B24

• Traducció simultània

Hi haurà servei de traducció simultània en totes les activitats de la trobada, de l’anglès al castellà i a l’inrevés.

• Panells informatius

Hi haurà un espai de divulgació dels  projectes de mentoria social presents a la trobada.  Editarem uns panells informatius a partir de la informació que ens envieu sobre cada projecte i entitat.

• Contacte organització

Coordinadora Mentoria per a la Inclusió

c/ Sant Antoni Abat, 10, 3er – 08001 Barcelona –

coordinadora@puntdereferencia.org

• Inscripcions

La inscripció serà gratuïta i s’ha de realitzar a la pàgina web  www.mentoriasocial.org

Les places s’adjudicaran per ordre d’inscripció.  Les inscripcions es tancaran el 25 de octubre o abans si s’han omplert totes les places disponibles.